lördag 2 juli 2011

Skapat blogg

Så har jag nu äntligen skapat min blogg som utlovat. Det är mycket som ska göras när man flyttar, och flyttar man till ett annat land så är det ännu fler saker som ska göras. Nu känns det iallafall som om vi har landat i det nya huset. C håller på att måla om sovrummen och jag håller på att tömma lådor och försöker organisera alla saker i diverse skåp och garderober. Det är det enda minuset i detta huset, det finns dåligt med skåp i köket och för få garderober. C tycker i och för sig att det är inte antalet garderober som är problemet, utan antalet på mina kläder, skor och väskor. Förstår inte riktigt vad han menar :)

Winston, vår hund, har utforskat varje centimeter i trädgården. Han spenderar dagarna med att först nosa igenom gräsmattan på framsidan och sedan går han vidare till baksidan. Eftersom baksidan är ganska stor så tar det sin lilla tid för den lilla hunden att gå över hela ytan. Tyvärr så har han fått för sig att han är kung på tomten, så han försöker sätta sig i respekt hos fåglarna som gillar att gå och äta i gräset. Detta skällandet kan bli lite irriterande efter några minuter. Hoppas inte grannarna störs för mycket, utan tycker att han är en charmig liten rackare, vilket han i och för sig är, men en skällande hund är inte kul!

Innan vi flyttade till Belgien så sa alla att det regnar mycket. Detta har visat sig stämma till viss del. På morgonen så kan solen skina, efter frukost så kommer den första skuren på kanske två, tre minuter. Sen kommer solen fram igen, och så håller det på hela dagen. Tror nog inte att vi har haft en regnfri dag under dom sex dagarna vi bott här. Jag har alltid ett paraply i väskan, dock så har jag inte alltid väskan med mig tyvärr.

Nu ska jag försöka få upp C, han var tvungen att vila efter IKEA turen stackaren, för nu är kaffet klart.

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar